Wdychaj, aby poprawić swoje osiągnięcia!

Trening mięśni wdechowych

 

Uprawiasz sport i szukasz legalnej przewagi nad konkurentami?

 

Trening mięśni wdechowych na urządzeniu POWERBreathe® może być odpowiedzią na Twoje potrzeby. PowerBreathe wykorzystuje technikę znaną jako 'resistance training', gdzie sprężyna wewnętrzna daje opór mięśniom oddechowym/przeponie.

 

Trening mięśni wdechowych może poprawić wyniki w pływaniu, bieganiu i innych dziedzinach sportu.Dziś o osiągnięciach w pływaniu.

Pływanie wyczynowe stanowi jedno z największych wyzwań dla naszego oddechu. Pływacy biorący udział w wyścigach na 100 m oddychają bardzo mało. W czasie wyścigu trwającego prawie minutę biorą jedynie osiem wdechów: w czasie pierwszych 25 m - jeden, w czasie drugiej i trzeciej ćwiartki dystansu – po trzy, jeden w ostatnich 25m.

„Kiedy już oddychają, pływacy muszą wdychać możliwie najwięcej powietrza w jak najkrótszym czasie, aby ich ciało mogło szybko powrócić do optymalnej pozycji pozwalającej im uzyskiwać odpowiednią siłę napędową”, wyjaśnia dr Allison McConnell, fizjolog oddechu i ekspert z dziedziny nauk sportowych. „Takie pływanie niezwykle obciąża mięśnie wdechowe (mięśnie używane przy wdechu) i nie należy się dziwić, że pływacy doświadczają znacznego zmęczenia tych mięśni.”

Dodaje: „Nasze badania pokazały, że przepłynięcie 200 m w tempie 90-95% tempa startowego wystarczy, aby pływacy wyczynowi osiągnęli znaczący poziom zmęczenia oddechu (20% spadek siły). Sytuację pogarsza fakt, że kiedy leży się poziomo w wodzie, mięśnie oddechowe są do 16% słabsze niż w pozycji pionowej – oznacza to, że pływacy mają ograniczoną możliwość generowania sił koniecznych, aby szybko wziąć oddech. Było dla mnie zaskakujące, że takie wyraźne zmęczenie pojawiło się po tak krótkim czasie (2 min. 40 sekund), i kiedy policzyłam liczbę oddechów potrzebnych na dystansie 200 m, byłam jeszcze bardziej zaskoczona – było to zaledwie 70 oddechów. Pokazuje to wyraźnie, że pływacy są mocno narażeni na zmęczenie mięśni oddechowych”.

Ale dlaczego ma to znaczenie? „Oddychanie wysyła bardzo wyraźne sygnały do tych części mózgu, które informują, jak ciężko ćwiczymy. Dobrze wiadomo, że, kiedy mięśnie odczuwają zmęczenie, poczucie wysiłku związane z ich używaniem wzrasta. To z kolei powoduje poczucie zwiększonego wysiłku ogólnego. Co więcej, badania wykazały, że zmęczenie mięśni oddechowych zmniejsza przepływ krwi do innych mięśni biorących udział w wysiłku, a to może spowolnić zawodnika, redukując dopływ tlenu do tych mięśni”, wyjaśnia dr McConnell.

Więcej informacji wkrótce lub pod nr tel 600 031 394

 

 

 

20 września 2018

tel. +48 600 031 394

Gabinety

ul. Na Grobli 30/32

 50-421 Wrocław

ul. Krzycka 90J

52-020 Wrocław

Chiropraktyka

Terapia kobiet w ciąży

Masaż sportowy

Masaż leczniczy

Diagnostyka układu ruchu

Medyczny Trening Sportowy RehaMed®

Terapia skolioz

Rehabilitacja sportowa

i medyczna

Oferta

Aktualności