• 04 MAR 16
    • 0
    REGENERACJA MIĘŚNI PO BIEGANIU

    REGENERACJA MIĘŚNI PO BIEGANIU

    SZYBSZA REGENERACJA MIĘŚNI PO BIEGANIU

     

    REGENERACJA MIĘŚNI PO BIEGANIU


    Jest prosty sposób na przyspieszenie regeneracji mięśni po biegu, niezależnie od tego czy był to maraton czy poranny trucht przed pracą. Mowa o tak zwanym „suszeniu nóg”. Po biegu kwestią priorytetową jest rozluźnienie i rozciągnięcie wszystkich mięśni zaangażowanych w bieg. Natomiast po rozciągnięciu dobrym pomysłem jest odżywienie tych mięśni. Aby to zrobić należy położyć się na plecach i oprzeć nogi o ścianę. Nie musi być to oparcie pionowo bo nie każdy jest tak rozciągnięty. Mało tego nie powinniśmy czuć przy tym rozciągania. Oparte nogi mają być luźne, nawet jeśli uzyskamy przy tym kąt zgięcia w biodrach zaledwie 40 stopni. Nogi muszą być luźne by nie uciskać naczyń krwionośnych. Takie leżenie spowoduje, że po ok 5 minutach odpłynie z nóg wraz z grawitacją większość przepracowanego oleju, czyli krwi żylnej,w której nie ma już ani tlenu ani substancji odżywczych, a jedynie szkodliwe dla mięśni produkty ich pracy. Gdy krew odpłynie powinniśmy poczuć w nogach, a zwłaszcza w stopach, chłód. Po 5 minutach wstajemy co powoduje szybki napływ świeżej krwi bogatej w tlen i składniki odżywcze. Taki krótki zabieg znacznie przyspiesza regenerację i zmniejsza powysiłkową bolesność mięśni.

    Miłosz Szymański

    Leave a reply →

Leave a reply

Cancel reply